Logo nedir? Söz mazmunı olarak mahiyet önlığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak davranışletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan kişi yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı nispeten önemlidir. Vesair taraftan logo tasar çizim çalışmasını meydana getirecek kişi yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çalışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, davranışletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler midein daha çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde faaliyet gösteren davranışletmelerin genellikle logoları kesimü simgeleme eder. Ancak birden lüks kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çalışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayıcı davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, kolayca anlaşılır, sınırırlanması kolayca, mümkün başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşdünyalıkıdır. Her çtay baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya cesim pert verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine usturuplu olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetıdüzen lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika da dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket midein logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu haber çok önemlidir.
Bir cevap yazın